Followers

Monday 13 February 2012

Surat Buat Cik Beah

salam n hi

Kehadapan Cik Beah yang dikasihi, semoga Cik Beah sentiasa berada dalam rahmat Allah s.w.t.

Cik Beah,
Pertama kali saya bertemu dengan Cik Beah adalah sewaktu Cik Beah menyertai sebuah pertandingan video. Waktu tu, saya sangat rambang mata nak tengok video yang mana satu dan tengah usha-usha, si Dia menyuruh saya menonton video Cik Beah. Lantas, saya segera menonton video yang terpapar wajah Cik Beah. Cik Beah bukanlah secantik retis-retis kat luar sana, Cik Beah pun bukanlah anggun jelita seperti puteri raja, tapi Cik Beah sangat comel di hati dan mata saya. Saya harap saya tak kelihatan berlebih-lebihan menyanjungi Cik Beah. ihi. :)

pengenalan pertama dengan Cik Beah

Cik Beah,
Saya menyukai Cik Beah bukanlah kerana paras rupa Cik Beah. tapi saya menyukai Cik Beah kerana Cik Beah banyak menegur saya secara comel. comel la cik Beah ni. :') Saya tau, Cik Beah sebenarnya bukan nak bantu saya seorang je, tapi beribu-ribu orang di luar sana juga. Kadang-kadang, saya kagum sangat tengok Cik Beah. kenapa saya kagum? Sebab Cik Beah punya usaha nak membantu orang tu, sampaikan ramai betul orang yang tersentuh dengan Cik Beah. Nak dibandingkan dengan saya? Hem..ibarat langit dengan bumi..Selalu je tersungkur dan kadang-kadang hampir putus asa.Tapi saya tau, Dia yang cik Beah cintai dan saya jugak cintakan, sengaja pertemukan kita. Dia mahu saya ambil semangat dari Cik Beah. Dia mahu saya jadi mungkin lebih baik dari Cik Beah dan saya harap Cik Beah tak jeles kalau saya nak merebut cintaNya juga. :')

Sayang Cik Beah 

Cik Beah,
Saya suka sangat kisah yang Cik Beah share tempoh hari, iaitu kisah Nabi Ibrahim yang ditangkap Raja Namrud. Di mana setelah Nabi Ibrahim ditangkap, baginda dibakar oleh Raja Namrud. Kemudian datang pula seekor burung kecil yang membawa air dalam paruhnya yang kecil, cuba untuk memadamkan api yang marak itu. Saya tersentuh sangat bilamana burung tu tetap melakukan tugasnya (percubaan memadamkan api) walaupun dia tahu jumlah air yang dibawanya tak boleh memadamkan api, hanya kerana dia takutkan Allah menyoal apakah usaha dia untuk memadam api tersebut. Bila saya cuba relatekan dengan situasi saya alami, saya rasa sangat persis. di sekeliling saya, ada kemungkaran yang berlaku. tapi apakah saya hanya mahu melihat, menambah kemungkaran ataupun mencegah kemungkaran. Saya sepatutnya tak boleh putus asa kerana berjaya atau tidak itu semua kuasa Allah. Yang Allah lihat adalah, apakah usaha saya untuk mencegahnya. sekali lagi, dengan izin si Dia, cik Beah buat saya tersedar. Terima kasih Cik Beah. :')

Cik Beah dan kisah si burung kecil

Akhir kalam, sebelum saya mengakhiri surat ini, Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih buat cik Beah kerana usaha cik Beah yang banyak mencelikkan mata saya. bak kata orang-orang arab, jazakillahu khairan kathiran. Saya tak mampu nak belikan Cik Beah kereta Porsche mahupun rumah banglo 10 tingkat untuk membalas jasa Cik Beah. Cuma, yang saya mampu lakukan adalah saya mendoakan Cik Beah dan sesiapa pun di sebalik tabir dikurniakan ganjaran pahala yang sebanyak-banyaknya. Semoga Cik Beah teruskan berdakwah dan jangan sedih kalau orang pertikaikan tentang jari Cik Beah. hihi. Saya sentiasa menyokong Cik Beah. go Cik Beah go! ^_^ Sampai jumpa lagi. Wassalam. :)


yang benar,
cik la. 

No comments: