Followers

Sunday 15 January 2012

weekend itu

salam n hi

Asal tiba weekend je mesti semua orang rasa gembira kan? *yeay!* eh..tapi mungkin tak gembira sangat la buat orang yang tak habis exam lagi *hihi* .So sempena weekend yang sangat tenang ni...kami mengambil kesempatan beramah mesra dan menghabiskan masa bersama teman serumah (baca: housemates). Maklumlah, sepanjang peperiksaan, semuanya jadi sepi. Masa tido setiap orang semua jadi berbeza. ada yang hidup selepas jam 12 malam, ada yang jenis jam 12 baru nak tido. jadi, agak sukar nak berbual (bertanya khabar dan sebagainya). erk -_-.

So, kalau dah weekend, post exam syndrome lagi...al hasilnya kebanyakkan manusia ni sangat payah nak bangun awal dan keluar dari rumah. memang kalau boleh sepanjang weekend cuma melingkar di dalam selimut. ditambah lagi dengan cuaca dingin (seperti cameron highland) membuatkan perasaan berhibernasi memuncak dalam diri. huhu. Jadi, disamping menghiburkan diri dan mencuba kemahiran diri, saya dan Alia berencana menyiapkan spaghetti ala utara untuk hujung minggu tersebut.   
minta maaf kerana presentasinya kurang memberangsangkan. lupa snap pic lawa2. erk.

Alhamdulillah sambutannya agak memberangsangkan. huhu. well, ini sebenarnya kelebihan duduk di rumah sewa. Kat sini la kita nak practice skill memasak kita. ditambah lagi dengan housemates yang cool sahaja. sedap tak sedap mereka akan telan juga. huhu.
Selain main dish( spaghetti), kami juga menyediakan appetizer iaitu agar-agar sayur! huhu. dari nama je dah terbayang sedap kan...dengan perasa bawang lagi..huhu. cara nak buat? mudah sangat. pergi hypermart, capai sepeket nutrijell berperisa sayur, bayar, bawak balik rumah, ikut aturan yang tertera, dannnn taraaa~ jadilah agar-agar sayur~ huhu. :p
Bila malam menjelma, nisha pula nak asah skill. nisha ni suka sangat baking. walaupun cuba request kepada beliau untuk membuatkan pavlova untuk saya, hasilnya negatif. rayuan saya tak berhasil. Walaupun agak kempunan di situ, tapi perut tetap terisi dengan muffin vanilla dan chocolate buatan nisha yang comel dan enak. :D






Cukup dulu makan-makan untuk hari ni.. InsyaAllah besok ada projek masakan dari housemates yang lain pula.. huu. makan sokmo.. memang tak keluar rumah langsung. erk.

Ok then, selamat memasak kepada sesiapa yang nak masak. till then. wassalam. :)

1 comment:

Nabiel said...

uish..nmpk sedap..=)